Ervaringen

Hoe los ik een klacht op?

Hoe gaat het als er een probleem is? Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Intermetzo, dan willen we dat graag weten. Met je klacht kan Intermetzo zijn diensten verbeteren. Die klacht kan over van alles gaan: over slecht eten, een oud gebouw, maar ook over je begeleider.

Het beste is om dan eerst over jouw klacht te praten met de betrokken personen. Er is een vertrouwenspersoon die je bij dit gesprek kan ondersteunen. Lost het gesprek de klacht niet op? Of wil je zo’n gesprek niet? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris of de klachtencommissie. De behandeling van een klacht is gratis.

De vertrouwenspersoon ondersteunt je
Vertrouwenspersonen kunnen jou ondersteunen. Zij kunnen je helpen om een oplossing te vinden. Vaak helpt dat al. Lukt het zo niet, dan kan de vertrouwenspersoon je helpen bij het indienen van een klacht. Ook verwanten en voogden kunnen deze persoon benaderen.

Je kunt telefonisch contact opnemen met de AKJ vertrouwenspersoon van jouw locatie (zie prikbord) of via het algemene nummer van het AKJ, tel. 088 555 10 00. De vertrouwenspersoon bezoekt regelmatig de locaties. Sommige locaties werken met een vertrouwenspersoon van Zorgbelang. Op het prikbord staat of dat bij jou ook zo is. Het nummer van Zorgbelang is 030 299 19 70.

De klachtenfunctionaris bemiddelt voor jou
Vind je het lastig om over je klacht met de betrokken medewerker(s) te praten? Dan kun je een gesprek aanvragen met een onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze bemiddelt tussen jou en de betrokken medewerker(s). Je klacht is vertrouwelijk. Samen bekijk je hoe jullie de klacht kunnen oplossen. Is dat geen succes of wil je dat niet? Dan kun je de klachtencommissie benaderen. Op jouw groep weten ze wie de klachtenfunctionaris is. Je kunt de klachtenfunctionaris ook benaderen via klachten@intermetzo.nl.

De klachtencommissie behandelt klachten
Als je een klacht indient, dan is deze bij de klachtencommissie in goede handen. De klachtencommissie heeft een onafhankelijke voorzitter. Zij behandelen je klacht zeer vertrouwelijk en houden de klacht geheim. De leden van de commissie mogen met jou en met medewerkers van Intermetzo praten. De commissie komt met een uitspraak of advies aan Intermetzo. Jij hoort dan wat Intermetzo met de uitspraak/ het advies doet. Alle betrokkenen bij de klacht krijgen daarover bericht. Je kunt de klachtencommissie benaderen via klachten@intermetzo.nl.

Hoe dien je een klacht in?
Om een klacht in te dienen, schrijf je eerst op waarover je wilt klagen. Download hiervoor het klachtenformulier of pak een formulier dat op je locatie ligt. Na het invullen kun je het klachtenformulier:

  • in de speciale brievenbus doen voor de klachtenfunctionaris. Deze vind je op de meeste terreinen van Intermetzo;
  • in een envelop stoppen en zonder postzegel in een gewone brievenbus van Post.nl doen.
    Het adres van de klachtenfunctionaris is:

    Klachtenfunctionaris
    Antwoordnummer 98203
    6500 VA Nijmegen

De klachtenfunctionaris bevestigt dat jouw klacht ontvangen is en je hoort wat de vervolgstappen zijn.
Voor vragen kun je mailen naar: klachten@intermetzo.nl

Onderwijs en JJI
Voor scholen en JJI Lelystad geldt een andere klachtenregeling. Meer informatie vind je in de schoolgids, op de website van je school of de website van JJI Lelystad

Downloads

 


Het klantenbureau helpt je graag

bij het aanvragen van ondersteuning en zorg

roundicon-call

088 - 779 55 60

roundicon-mail

Verstuur een mail

roundicon-aanvragenzorg

Aanvragen zorg