Dagbesteding

Leerlingen kunnen niet altijd op de arbeidsmarkt aan de slag, bijvoorbeeld door een verstandelijke beperking en psychiatrische problematiek. We laten ze echter graag kennismaken met hun talenten en interesses, binnen het uitstroomperspectief Dagbesteding.

Bij dit uitstroomperspectief kunnen leerlingen kiezen uit twee leerroutes: arbeidsmatige dagbesteding of activiteitgerichte dagbesteding. 

Bij arbeidsgerichte dagbesteding maken leerlingen zich op een prettige manier nuttig in de samenleving. Bijvoorbeeld op een werkplek in een aangepast bedrijf. Het aanbod is groot, dus leerlingen kunnen kiezen wat bij hun mogelijkheden past. Arbeidsgerichte dagbesteding zet in op de zelfstandigheid van leerlingen. Ze werken alleen of in groepjes. Ook vrijwilligerswerk behoort tot de mogelijkheden. Leerlingen krijgen op de werkvloer ondersteuning van een begeleider. Soms volgen ze vooraf een training om te wennen aan hun werkplek. Leerlingen werken zonder arbeidscontract.

Bij activiteitgerichte dagbesteding bieden we leerlingen extra structuur. Daarbij houden we zoveel mogelijk rekening met wat zij willen en bieden we passende ondersteuning. Activiteitgerichte dagbesteding kan bestaan uit verschillende creatieve en fysieke activiteiten in groepsverband, zoals handvaardigheid, expressie, beweging en belevingsactiviteiten.

Meer informatie of aanmelden?

Neem contact met ons op

roundicon-call

Telefoon

roundicon-mail

Verstuur een mail

roundicon-aanvragenzorg

Aanvragen zorg